Værd at vide om mandskoret
Som det fremgår af navnet er der tale om en forening. Foreningen har en formand og en bestyrelse, og foreningens virksomhed reguleres efter bestemmelserne i dens love. Der afholdes en årlig generalforsamling i januar, såvel som foreningens stiftelse i november 1883 fejres ved en årlig stiftelsesfest..

Foreningen, der er upolitisk, har som formål at fremme interessen for - og udbrede kendskabet til - mandskorsang.

Om torsdagen står der kor i sangernes kalender. Så mødes man klokken 19.00 i Nordvangskolens aula, Sofielundsvej 120, Glostrup. Øvestedet kan blive ændret hvis skolen skal benytte aulaen, og der kan forekomme ekstra øveaftener i sæsonens løb. Sæsonen går fra primo august til 15. juni det følgende år.

Der må regnes med et vist hjemmearbejde, og til støtte herfor kan man lytte til de musik-filer, som er til rådighed her på hjemmesidens særlige intranet-del, som medlemmerne har adgang til.

Således beriget:  Gå straks videre til punktet 'Hvordan bliver jeg medlem?'